Är Du Vår Nästa Regionhef I Stockholm?

Vi söker nu en regionchef till region Stockholm som vill stärka vår organisation och vara med på vår fortsatta utvecklingsresa.

Detta är en expansiv region där vi har planer på att öppna fler anläggningar.

Arema grundades 2001 och är ledande inom heavy rental i Sverige. Vi är en driven organisation med högt i tak och korta beslutsvägar och är idag ett 40-tal anställda inom koncernen. Arema har verksamhet med kontor och verkstäder i Malmö, Billeberga, Helsingborg, Växjö, Göteborg, Stockholm och Skellefteå.

Befattningen innebär ett övergripande ansvar för försäljning och produktion inom region Stockholm. Som regionchef ska du utforma och verkställa arbetsuppgifter inom regionen på ett produktivt och effektivt sätt i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. Befattningen innefattar ansvar för personal, arbetsmiljö och resultat. Man kommer få vara delaktig i att hitta nya etableringar, anställning av personalen samt uppstarten av de nya anläggningarna. Du rapporterar direkt till VD.

Kunskap inom företagsekonomi är ett krav. Det är även viktigt att vara en lagspelare men samtidigt kunna leda laget och föregå med gott exempel. Arbetet innebär stor frihet men även stort ansvar.

Tjänsten kommer att innebära en del resdagar per år, men du utgår från Rosersberg.

Kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet av att leda och coacha team med ansvar för personalplanering och utveckling.

• Erfarenhet av att hantera arbetsmiljöansvar, inklusive säkerställande av en säker arbetsmiljö för alla medarbetare.

• Minst 5 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring, gärna inom bygg- eller uthyrningsbranschen.

• Stark analytisk förmåga för att kunna följa upp och utveckla affärsprocesser, samtidigt som du bidrar till företagets långsiktiga utveckling.

• Förmåga att samordna regionens marknads- och försäljningsarbete med andra regioner inom företaget för att säkerställa enhetlighet och effektivitet.

• Stark kommunikationsförmåga för att kunna bygga och underhålla relationer med kunder, leverantörer och interna intressenter.

• Förmåga att fatta självständiga beslut inom ramen för företagets attestreglemente, inklusive inköp av varor och tjänster, och att agera utifrån interna och externa signaler som framkommer vid exempelvis skyddsronder eller kundsynpunkter.

• Förmåga att använda IT-verktyg för att effektivisera den dagliga verksamheten och marknadsaktiviteter.

- Körkort B är krav, C är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift flytande, övriga språk meriterande

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Den så kallade Arema-andan, som kännetecknas av trivsel, flexibilitet, ansvar och mandat, är viktig för oss.

Vi erbjuder:

- Ett spännande arbete där du kommer ha stora möjligheter att påverka

- En positiv arbetsmiljö där alla ”drar åt samma håll”, gärna hjälps åt och alltid har kunden i centrum

- Kollektivanslutna till Motorbranschavtalet

- Tillträde enligt överenskommelse

- Sista ansökningsdag 30/6, men vi håller löpande intervjuer så sök gärna så snart som möjligt

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta VD Björn Janström på e-post, bjorn.janstrom@arema.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Är Du Vår Nästa Regionhef I Stockholm?

Ansök idag

Uploading...
fileuploaded.jpg
Uppladdning misslyckades. Max filstorlek är 5 MB.
Din ansökan är skickad. Vi hör av oss till dig!
Uups! Nu var det något som blev fel. Prova att skicka igen.